Mises à jour de Nuendo

Le forum des utilisateurs de Nuendo et de Cubase.
Avatar de l’utilisateur
Dorian
Fondateur
Fondateur
Messages : 14363
Inscription : 17 juin 2003, 18:21
Localisation : Clamart
Contact :

Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Dorian »

J'avais oublié de le signaler, mais une mise à jour 5.5.2.359 a eu lieu en début d'année :-) . Du coup je crée le Sujet en post-it, comme pour Pro Tools (enjoy les gars pour les autres si vous avez le courage).
http://www.steinberg.net/en/support/dow ... ndo_5.html

Prochaine MAJ prévue courant avril, avec notamment des corrections pour l'import / export AAF (il serait temps).

Voilà le changelog :

Version History 5.5.2
January 2012

The 5.5.2 version contains the following improvements and
corrections as well as all improvements of previous maintenance
updates.

Improvements in 5.5.2
The 5.5.2 maintenance update introduces the following
improvement:
Video engine optimizations
Under Windows OS, Nuendo 5.5.2 features further
improved decoding performance for Motion JPEG
OpenDML video in AVI containers as well as Photo JPEG
material.

Issues resolved in 5.5.2
The following table lists all issues that have been resolved in this
version.
ID # Issue
29063 Project: "Delete time" command now works properly if signature track is enabled.
29408 Audio: Converting tracks containing audio from VST Sound Sets from multi-channel to mono
format no longer renders the application unresponsive.
29099 Audio: Selecting multiple files in the pool executing an offline-process no longer processes the
only the first selected file.
29941 Record: Recording MIDI in “merge” mode no longer creates additional MIDI parts instead of
merging.
29410 Record: Sample rates different than 44.1kHz no longer lead to multiplication of lanes due to
wrong overlap resolution on project load.
29375 Video: Switching between Projects, doesn’t lead to video issues anymore.
29243 Video: Audio / Video file length mismatch no longer occurs.
29324 MediaBay: Enabling the "Align beats to project" and "Wait for project play" options no longer
leads to playback issues with loops in the MediaBay previewer.
29431 MediaBay: Deleting multiple attributes for an item no longer affects other attributes than those
selected.
Nuendo 5: Version History - Known issues and solutions 4
29446 MediaBay: Naming folders with dots no longer leads to cropped names in the result view.
29447 MediaBay: When the preference "Scan unknown file types" is active, audio files without file
extensions are now properly recognized when scanning.
29124 VST Bridge: VST 2 32-bit plug-ins in Nuendo in 64-bit mode under Mac OS X Lion are now
displayed properly.
29463 VST-Bridge: Under OS X certain plug-ins no longer show up as bridged even though they
were updated to support 64 bit.
29286 VST Expression: The VST Expression tab is now available in the Score Editor.
29401 VST Expression: When playing back in cycle mode all VST Expression commands are
executed entirely.
29225 Track Freeze: Possible application crash when un-freezing HALion 4 Instrument Track is fixed.
29260 Marker position in exported CSV files is corrected for NTSC and HD frame rates.
29272 Control room volume can be operated from Euphonix MC controller when import or export
window is opened.
29301 Transport: Using the scrubbing tool no longer leads to click noises.
29345 Sync: The sync frame rate is displayed properly in the Transport panel now.
29367 Plug-in: Using REVerence as an offline process plug-in now works properly.
29424 MIDI: Dragging a part no longer leads to inaccessibility on newly created MIDI tracks.
29432 Comping: Copying comped audio events no longer leads to moving instead of copying the
events.
29529 Opening the Audio-Menu doesn't lead to unintended crossfades anymore.
29563 Interleaved multi-channel files in 5.0 format without BEXT meta data are now always
interpreted as 5.0 files. (was: LCRS+LFE).
Avatar de l’utilisateur
Dorian
Fondateur
Fondateur
Messages : 14363
Inscription : 17 juin 2003, 18:21
Localisation : Clamart
Contact :

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Dorian »

Petite mise à jour 5.5.3, mais toujours pas d'amliorations pour l'import/export AAF...
http://www.steinberg.net/en/support/dow ... ndo_5.html

Attention, des dysfonctionnements avec Soundminer (Rewire 64bit) et BaseHead ont été relevés.
Avatar de l’utilisateur
Weel
-20 VU
-20 VU
Messages : 33
Inscription : 28 févr. 2010, 12:10
Localisation : Montreuil
Contact :

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Weel »

Amélioration significative du temps d'autosave. Ce qui sur une journée de mixe est plutôt appréciable.
Avatar de l’utilisateur
Steven1145
-5 VU
-5 VU
Messages : 413
Inscription : 24 nov. 2004, 13:27
Localisation : Paris

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Steven1145 »

Je confirme totalement l'amélioration de l'autosave (et même du save normal). Enfin on revit ici où le save sur notre serveur était souvent douloureusement long!
Steven Ghouti
YELLOW CAB Studios

Re-recording monteur
Avatar de l’utilisateur
Dorian
Fondateur
Fondateur
Messages : 14363
Inscription : 17 juin 2003, 18:21
Localisation : Clamart
Contact :

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Dorian »

C'est clair que les temps de save étaient parfois flippants sur de gros projets (à même se demander si le soft avait pas planté...) ! J'imagine même pas en réseau...

Sinon Steven, au bout d'une semaine d'utilisation, t'en penses quoi de cette MAJ ? Tout roule ? Même avec le DNS One (sorry private joke à deux francs) ?

J'ai fait l'update ici, et j'ai toujours des galères avec des 7.1 / 5.1 splittés qui ne veulent pas s'importer correctement, ça devient lourd... Obligé de les entrelacer préalablement si on n'a pas Soundminer.
C'est un soucis récurrent sur le forum Nuendo (ancien et nouveau), faudrait vraiment que Steinberg fasse quelquechose sur ce point, ça fait tâche vue la super gestion du surround de façon générale.
Avatar de l’utilisateur
Dorian
Fondateur
Fondateur
Messages : 14363
Inscription : 17 juin 2003, 18:21
Localisation : Clamart
Contact :

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Dorian »

Update 5.5.4

Improvements
The Nuendo 5.5.4 maintenance update introduces the following improvements:

- RF64 file support
Nuendo 5.5.4 is able to handle RF64 files. RF64 allows for audio file sizes larger than 4 GB and thus overcomes the barrier of common WAV files. Thereby Nuendo automatically supports RF64 files coming from Nuendo Live, where RF64 is the standard recording filetype.

- Nuendo Live project file compatibility
Nuendo 5.5.4 is fully compatible with Steinberg’s new live-recording software, Nuendo Live. The Nuendo Live project file can directly be opened within Nuendo, making it easy to transfer live-recorded audio material to the post-production studio.

Issues resolved
The following table lists all issues that have been resolved in this version.

- Tempo track: The user interface now remains responsive when the Tempo track is enabled.

- MediaBay: Closing Nuendo while a plug-in user interface or the video window is opened does no longer lead to a serious error.

- Editing: Audio events no longer lose their “on top” status after being moved. Audio: Hitpoint detection no longer results in different calculation results at 96 kHz.

- Plug-in: When saving and loading Prologue presets, the fine-tune values are restored correctly now.

- Plug-in: REVerence now shows the right location path to user-imported IR files.

- VST Dynamics: Placing different parts that contain VST Dynamics events on the same track now works as expected.

- VST Dynamics: Under specific playback situations VST Dynamics events could translate to wrong velocities.

- MacBook Pro: When using a MacBook Pro with Retina display, the mouseclick behavior behaves correctly at all times.
Avatar de l’utilisateur
Benoit T.
+2 VU
+2 VU
Messages : 3016
Inscription : 31 déc. 2006, 10:55
Localisation : France

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Benoit T. »

Je découvre le sujet, et vu que je fais plein de Nuendo, ça m’intéresse. Merci Dorian.
Benoit Tigeot - Monteur son dans le jeu vidéo
Google Group : Nagra LB
Sound Blog
feno

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par feno »

J'ai telechargé le fichier mise à jour extension .DMG, comment faire la mise à jour apres ce telechargement
Avatar de l’utilisateur
Steph.B
Donateur en Bronze
Donateur en Bronze
Messages : 540
Inscription : 11 oct. 2004, 16:09
Localisation : Cannes

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Steph.B »

Merci pour la trouvaille !

Et le lien de la page des téléchargements :

http://www.steinberg.net/en/support/dow ... ndo_5.html
"Le bruit est un son qui pense"
Victor Hugo
Avatar de l’utilisateur
Dorian
Fondateur
Fondateur
Messages : 14363
Inscription : 17 juin 2003, 18:21
Localisation : Clamart
Contact :

Re: Mises à jour de Nuendo

Message non lu par Dorian »

feno a écrit :J'ai telechargé le fichier mise à jour extension .DMG, comment faire la mise à jour apres ce telechargement
Hum, tu viens de te mettre à l'informatique ?
Si tu es sur Mac, tu double-cliques sur le .dmg, ça ouvre un volume virtuel, et tu lances le .pkg qui est dedans.
Sous Windows, faut récupérer les .msp pour mettre à jour, après la procédure est la même...
J'espère avoir mal compris la question...
Répondre